Σχολική βιβλιοθήκη στη Νέα Φιλαδέλφεια

Σπουδαστές: 
Ευσταθία Στρατίκη
Παράδοση / Εκπόνηση: 
Φεβρουάριος, 2009

Ως κεντρική ιδέα ήταν η οργάνωση μιας ροής στο χώρο της βιβλιοθήκης και ο τρόπος που αυτή συντίθεται και αλληλεπιδρά με τις υπόλοιπες λειτουργίες (πολιτιστικές εκδηλώσεις, χώρος αναψυχής κτλ.).

Τα γειτνιάζοντα σχολεία λειτουργούν ως πόλοι έλξης. Έτσι μια αναδιπλούμενη επιφάνεια ξεκινά από το χώρο των σχολείων με μια πεζογέφυρα που παραλαμβάνει τους μαθητές και οδηγεί - εξελίσσεται στη βιβλιοθήκη, η οποία φτάνει να αγκαλιάσει το οικόπεδο με το παιδικό της τμήμα. Υπάρχει μια ροϊκότητα - συνέχεια εξωτερικών, εσωτερικών χώρων, που ενοποιούνται.

Η σχέση με τη γη εκφράζεται με πτυχούμενες λωρίδες εδάφους - ρέουσες επιφάνειες που δημιουργούν χώρους για παράλληλες δραστηριότητες – εξωτερικούς χώρους όπως: αμφιθέατρα, πλατεία, κεκλιμένους χώρους πρασίνου, επιφάνειες για skate και εσωτερικούς χώρους όπως: αμφιθέατρο, χώρος εκθέσεων, αναψυκτήριο, μαγαζιά, είσοδος γκαράζ.

Με κάποια σπασίματα στις πτυχώσεις του εδάφους εισάγεται το φως στους ημιυπόγειους εσωτερικούς χώρους. Όλοι αυτοί οι χώροι συμπλέκονται - εισχωρούν στο υπόλοιπο κτίριο της βιβλιοθήκης. Έχουν παράλληλη αλλά και ανεξάρτητη συνεχή λειτουργία. Η ύπαρξη τους έχει στόχο την προσέλκυση μαθητών και την διείσδυση της κοινότητας αλλά και την εκτόνωση της βιβλιοθήκης.

Το οικόπεδο βρίσκεται επάνω στη στροφή του δρόμου και έτσι οι πολεοδομικές χαράξεις στη συγκεκριμένη περιοχή έχουν δύο συστήματα αξόνων. Οι αναδιπλώσεις σχεδιάζονται πάνω στους υπάρχοντες παράλληλους και κάθετους άξονες, καθώς επίσης και στις προεκτάσεις των δομικών και λειτουργικών αξόνων των σχολείων.

 

Κατηγορίες: 
Αριθμός Καταχώρησης: 
2009/16