Ολοήμερο βιοκλιματικό σχολείο στη Βουλιαγμένη. Εκπαίδευση- Περιβάλλον- Τεχνολογία
Οι χώροι εκπαίδευσης μπορούν να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην επιμόρφωση τοπικών κοινωνιών πάνω σε θέματα αειφορίας και προστασίας τους περιβάλλοντος. Η παρούσα διπλωματική προτείνει τον σχεδιασμό ενός ολοήμερου δημοτικού σχολείου στην Βουλιαγμένη που αποσκοπεί να λειτουργήσει σαν συνδετικός εκπαιδευτικός κόμβος σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο προάγοντας την περιβαλλοντική υπευθυνότητα δια μέσου της αρχιτεκτονικής του μορφής του και της σχέσης του με το υπάρχον τοπίο. Το κύριο βιοκλιματικό στοιχείο του συγκροτήματος είναι η οροφή του η οποία αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση μια σειράς κοινωνικών και οικολογικών λειτουργιών, αναγκαίες για το σχολείο. Χάρης στο σχεδιασμό της συμβάλει στο φυσικό φωτισμό των τάξεων, στην παθητική θέρμανση κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ενώ το καλοκαίρι ενισχύει το φυσικό δροσισμό. Επιπλέον λειτούργει και σαν ένα εκτεταμένος κήπος για τους μαθητές. Το κτίσμα στοχεύει στην αρμονική του συνύπαρξη με το τοπίο με απώτερο σκοπό τη λειτουργία του ως μέσο ένταξης της βιωσιμότητας στην παιδαγωγική ατζέντα.