Χώρος θεατρικού παιχνιδιού

Σπουδαστές: 
Πολυξένη Καράλη
Παράδοση / Εκπόνηση: 
Φεβρουάριος, 2012

Η διπλωματική εργασία ασχολείται με την δημιουργία ενός χώρου κατάλληλου για την ανάπτυξη θεατρικού παιχνιδιού, επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση παιδί-παιχνίδι-εκπαίδευση - χώρος. Aπευθύνεται στα παιδιά και τις ανάγκες τους για κίνηση, δράση, μάθηση, συνεχή έκθεση σε ποικίλα και πολύπλοκα ερεθίσματα, διαδραστικές επαφές με άλλα άτομα και ομάδες, αλλά και με τον ίδιο το χώρο.

Η εγγύτητα της περιοχής των Πετραλώνων με το κέντρο της Αθήνας, η εύκολη πρόσβαση με τον ηλεκτρικό, καθώς και ο χαρακτήρας γειτονιάς, αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της, που επιλέχθηκε ως  προνομιακός τόπος υλοποίησης αυτού του έργου.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος, που θα ενεργοποιεί το παιδί, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της διαδικασίας  του θεατρικού παιχνιδιού, ενώ  παράλληλα, η ευέλικτη και εύπλαστη ιδιότητα του περιβάλλοντος  θα επιτρέπει επεμβάσεις από την πλευρά του παιδιού στα υλικά στοιχεία του.

Ο χώρος διαμορφωμένος έτσι, δέχεται από τα παιδιά αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και τροποποιήσεις σχετικές πάντα με την τροπή της δράσης και των αναγκών που προκύπτουν. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην όψη και στην κατασκευή ενός  εξωτερικού τοίχου, που δεν σποτελεί μόνο δομικό στοιχείο του κτηρίου, αλλά αποκτά θεατρικές ιδιότητες και λειτουργεί σαν ένα δεύτερο επίπεδο θεατρικού χώρου (πχ. η σκηνή στην όψη). Δημιουργεί  ένα διαχωριστικό φίλτρο μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, που έχει πάχος, με εσοχές και εξοχές, ενώ άλλοτε στοιχεία του αποσπούνται από τον κορμό του για να διαμορφωθεί κάθε φορά ο χώρος  της θεατρικής δράσης.

Αριθμός Καταχώρησης: 
2012/26