Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/ Λύκειο στην περιοχή του Γηροκομείου

Σπουδαστές: 
Μυρσίνη Μανέτα
Ερωφίλη Παπασταύρου
Παράδοση / Εκπόνηση: 
Ιούνιος, 2009

Αντικείμενο της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι ο σχεδιασμός ενός καλλιτεχνικού σχολείου με αφορμή τον προβληματισμό για τη θέση της καλλιτεχνικής αγωγής στα σχολεία. Πρόκειται για ένα δημόσιο ειδικό σχολείο που οργανώνει τις δραστηριότητές του – εκτός της γενικής παιδείας – στους τομείς των εικαστικών, του θεάτρου – κινηματογράφου και του χορού και αριθμεί (2003 – σήμερα) τρείς μονάδες, στο Γέρακα Αττικής, στους Αμπελοκήπους Θεσσαλονίκης και στο Ηράκλειο Κρήτης.

Το Γηροκομείο, ως περιοχή παρέμβασης, επιλέχθηκε ώστε να βρίσκεται το σχολείο σε κεντρική περιοχή, για λόγους προσβασιμότητας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις προτάσεις για ανέγερση άλλων καλλιτεχνικών ή μουσικών σχολείων. Η λειτουργία του στον συγκεκριμένο χώρο ικανοποιεί τόσο το αίτημα των κατοίκων για ανέγερση σχολείου, όσο και τις ανάγκες για πολιτιστικές χρήσεις σε συνδυασμό με τη λειτουργία εργαστηρίων στο πάρκο ΚΑΠΑΨ.

Κύρια στοιχεία οργάνωσης της σύνθεσης είναι:

1. Η λειτουργία μιας δημόσιας διαμπερούς κίνησης στο ανατολικό όριο του οικοπέδου,

2. Η λειτουργία μιας δεύτερης διαμήκους κίνησης που κατανέμει εκατέρωθεν εργαστήρια και κοινές διδακτικές λειτουργίες,

3. Η χρήση τριών τοιχίων που αναδιπλώνονται και “υποδέχονται” τις λειτουργίες αυτές, λειτουργούν ενοποιητικά στη σύνθεσή και οργανώνουν βαθμιδωτά τον υπαίθριο χώρο,

4. Η στέγαση των αυτόνομων ενοτήτων των εργαστηρίων με ενιαίο στέγαστρο που δημιουργεί ενδιάμεσους ημιυπαίθριους χώρους και βατά στεγασμένα δώματα.  

 

Αριθμός Καταχώρησης: 
2009/80