Σχολικές Αυλές: Ένα πείραμα συμμετοχικού σχεδιασμού

Επιβλέποντες: 
Σπουδαστές: 
Φανή Αγγελή
Μαρία Μανίκα
Παράδοση / Εκπόνηση: 
Φεβρουάριος, 2012

Θέμα αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση και η αναζήτηση μεθόδων με τις οποίες θα μπορούσε μια κοινωνική ομάδα να εμπλακεί στο σχεδιασμό του χώρου της. Η κοινωνική ομάδα που επιλέχθηκε είναι τα παιδιά, και το θέμα σχεδιασμού είναι η σχολική αυλή του 2ου Δημοτικού σχολείου Αχαρνών. Στόχος ήταν να αναπτυχθεί με τα παιδιά ένα κλίμα ουσιαστικής επικοινωνίας, συνεργασίας και ελεύθερης δημιουργικότητας. Κατάλληλο μέσο γι’ αυτό κρίθηκε το παιδικό σχέδιο. Πραγματοποιήθηκαν δύο κατηγορίες δραστηριοτήτων. Οι πρώτες δραστηριότητες – γνωριμία με τα παιδιά - είχαν συγκεκριμένα θέματα, όπως το διάλειμμα ή η διαδρομή προς το σχολείο, ενώ η δεύτερη κατηγορία – το ένστικτο στη δημιουργία – ήταν ελεύθερα θέματα όπως παιχνίδι με τα χρώματα και παιχνίδι με τα σχήματα. Τα μηνύματα που πήραμε από την πρώτη κατηγορία ήταν κυρίως κάποια σχόλια για τον αστικό χώρο και μας οδήγησαν στην απόφαση του σχεδιασμού της αυλής ως ένα δημόσιο χώρο, ενεργό καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας, που θα αποτελέσει ένα τόπο συνάντησης και δράσης των παιδιών. Στη δεύτερη κατηγορία εντοπίσαμε κάποιες αρχές οργάνωσης, κάποιες δυναμικές, που εκφράζουν χωρικές έννοιες. Αυτές αποτέλεσαν τον κώδικα επικοινωνίας με τα παιδιά, και στη συνέχεια το εργαλείο σχεδιασμού για εμάς.

Αριθμός Καταχώρησης: 
2012/17