Σχολή μουσικών σπουδών στο πρώην μηχανουργείο Γκλαβάνη στο Βόλο
Το θέμα της διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία μιας Σχολής Μουσικών Σπουδών στο Βόλο, ως επανάχρηση ανενεργού βιομηχανικού κελύφους. Η χρήση αυτή συνδυάζεται με μια αίθουσα συναυλιών η οποία αναφέρεται τόσο στις εκδηλώσεις της Σχολής όσο και της πόλης ευρύτερα. Αφορμή για την επιλογή του θέματος ήταν το ενδιαφέρον για τη Μουσική και για τους χώρους ακρόασης, εκτέλεσης και διδασκαλίας της.
Ο Βόλος και η περιοχή της Μαγνησίας γενικότερα χαρακτηρίζονται από ποικίλλες και πλούσιες μουσικές παραδόσεις. Η μουσική δραστηριότητα των κατοίκων, ωστόσο, βρίσκεται σε αναντιστοιχία με την ύπαρξη κατάλληλων κτιριακών υποδομών για να την υποδεχτούν. Σημαντικό πυρήνα της ζωής της πόλης αποτελεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ως τμήμα του οποίου σχεδιάζεται η Σχολή Μουσικών Σπουδών.
Η έλλειψη ποιοτικών ελεύθερων χώρων και πρασίνου, σε συνδυασμό με την παρουσία πολυάριθμων εγκατελειμμένων βιομηχανικών κελυφών, οδήγησαν στην επιλογή της επανάχρησης. Η επανένταξη των πρώην βιομηχανικών κτιρίων στη ζωή της πόλης κρίνεται αναγκαία καθώς αποτελούν σημαντικά τεκμήρια της ιστορίας του Βόλου και η αρχιτεκτονική τους μορφή είναι αναπόσπαστο στοιχείο της φυσιογνωμίας του.
Το εργοστάσιο Γκλαβάνη βρίσκεται στην περιοχή των Παλαιών, πλησίον του σιδηροδρομικού σταθμού και κοντά στο λιμάνι, περιοχή που συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό πρώην βιομηχανικών κτιρίων. Η θέση του αυτή ήταν ευνοϊκή για την εξαγωγή των προϊόντων του – γεωργικά μηχανήματα κα – κατά την περίοδο λειτουργίας του από το 1895 μέχρι το 1980. Αποτελείται από ένα συνοθύλευμα κτισμάτων το οποίο έχει προκύψει από διαδοχικές επεκτάσεις και προσθαφαιρέσεις, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο της έκτασης του οικοπέδου.
Στη διαμόρφωση του κτιριολογικού προγράμματος ελήφθησαν υπόψη τα προγράμματα σπουδών των υπαρχόντων τμημάτων μουσικών σπουδών της χώρας, και ιδιαίτερα αυτού του Ιονίου Πανεπιστημίου. Στη δομή σπουδών που τέθηκε ως υπόθεση εργασίας περιλαμβάνεται τόσο η μουσική θεωρία, όσο και η μουσική εκτέλεση και σύνθεση. Δόθηκε έμφαση στη δημιουργία ποικίλλων τύπων χώρων διδασκαλίας, προσαρμοσμένων στις λειτουργικές ανάγκες των μαθημάτων που φιλοξενούν. Η αντιμετώπιση των υφιστάμενων κτισμάτων έγινε με κριτήριο το ρόλο τους στην αρχική συγκρότηση του εργοστασίου, με ταυτόχρονη προσπάθεια να παραμείνουν εμφανείς οι διάφορες φάσεις της ζωής του συγκροτήματος.