Εργασίες 8ου εξάμηνου (pdf)

Σπουδαστές: 
Έλλη Σπένδου, ΄΄παρεμβολή στα fm΄΄, δημόσια δράση στην Πλάκα
Romain Petrot, ΄΄tags΄΄, δημόσια δράση σε τοίχους στο Μεταξουργείο, φαίνεται το έργο της Sanja Iveković ΄΄Monument to Revolution΄΄, στην πλατεία Αυδή για την έκθεση documenta 14
Γιώργος Δρακονταειδής, ΄΄εκσκαφή΄΄, συζήτηση με επισκέπτες της έκθεσης documenta 14 στην οδό Τοσίτσα στο Πολυτεχνείο
Pierre Julien Lee, ΄΄compost trolley΄΄, συζήτηση με επισκέπτες της έκθεσης documenta 14 στην πλατεία Κοτζιά (Δημαρχείου)
Ασπασία Μπαλτά, ΄΄συλλογική σκούπα΄΄, συλλογική δράση στην οδό Στουρνάρη στο Πολυτεχνείο
Νίκος Γάκης, Γιώργος Παπάζογλου, Παναγιώτης Χρυσικός, ΄΄μπαλίτσα΄΄, δημόσια δράση στην Πλατεία Ομονοίας και την οδό Αθηνάς
Παράδοση / Εκπόνηση: 
Αύγουστος, 2017

Το μάθημα εντοπίζεται σε ζητήματα επιτελεστικού σχεδιασμού δημοσίας δράσης για την διερεύνηση των -μεταξύ περιοχών τέχνης – αρχιτεκτονικής, προσεγγίζοντας πρακτικές τέχνης, οι οποίες θεμελιώνουν το λόγο τους στην περιβαλλοντική και εννοιολογική τέχνη, την δημόσια τέχνη, και την κοινωνικά εμπλεκόμενη τέχνη. Αναλύει τακτικές σχεδιασμού δημόσιων παρεμβάσεων πεδίου επιχειρώντας νωρίτερα την κατανόηση του ιστορικού όρου τοποειδικότητα (site  specificity).[1]Προσεγγίζει αναθεωρημένες εκδοχές της ιστορικής κατηγορίας περφόρμανς (performance) και της τέχνης στο διαδίκτυο (netart) ως επιτελέσεις πεδίου και ως παραγωγές δημόσιων σφαιρών που στρέφονται στον κοινωνικό χώρο και τον εαυτό (υποκειμενικότητα).

Κυρίαρχες θα είναι οι έννοιες της σωματικότητας και του νομαδισμού που έχουν θεωρητικές προεκτάσεις όπως εκδηλώνονται λ.χ. στο τεχνοπολιτικό σώμα, στις περιπατητικές πρακτικές τέχνης, στις τακτικές τέχνης της επιβίωσης και σπορ τέχνης, στις τακτικές τέχνης του ορίου κ.ά.


[1]  Ο όρος αναφέρεται σε εξειδικευμένες παρεμβάσεις, προσανατολισμένες στο πεδίο, οι οποίες πρόσφατα αναθεωρούνται από νεότερες απόψεις σχετικά με την τοποθεσία ως ακολουθία αποσπασμάτων τόπων, στρέφοντας προς νομαδικές σχεσιακές, χρηστικές, προσεγγίσεις δικτύωσης τόπων με αφηγηματικό χαρακτήρα, πέρα από τις ετεροτοπίες τέχνης.

 

Αριθμός Καταχώρησης: 
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΔΙΟΥ